W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w naszej Polityce Prywatności. Czy zgadzają się Państwo na używanie plików cookies?

Zgadzam się        Nie zgadzam się

hidden
NUTRICIA zwycięzcą Rankingu Odpowiedzialnych Firm!

Czy wiesz że...

Wśród polskich maluszków, które zajadają dania dla niemowląt, prawie co drugi zajada nasze odżywki.

NUTRICIA zwycięzcą Rankingu Odpowiedzialnych Firm!

Najbardziej odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorstwem w Polsce jest NUTRICIA – to wyniki tegorocznego Rankingu Odpowiedzialnych Firm, zorganizowanego przez Dziennik Gazetę Prawną. Firma zawdzięcza pozycję lidera między innymi innowacyjności i zaangażowaniu społecznemu. Ankietę oceniającą inicjatywy firm rozesłano do 500 największych polskich przedsiębiorstw.

„Jesteśmy dumni, że w wyniku naszych wieloletnich starań udało nam się uzyskać pozycję lidera w rankingu. Już od kilku lat sukcesywnie wspinaliśmy się na szczyt, ale tegoroczna pozycja jest zwieńczeniem naszych wysiłków. W NUTRICIA zależy nam, aby realizacja celów była ściśle powiązana ze strategią społecznej odpowiedzialności firmy. Wypełnianie misji naszej organizacji – ‘Zdrowe dzieci, zdrowa przyszłość’ to dla nas priorytet, przez który rozumiemy troskę o właściwą dietę dzieci do lat 3” – powiedział Harry Klompe, Dyrektor Zarządzający Dywizji Żywności dla dzieci, NUTRICIA Polska.

Jednym z przejawów społecznego zaangażowania firmy są badania naukowe prowadzone przez Fundację NUTRICIA, która w ubiegłym roku wspólnie z Instytutem Matki i Dziecka, wzięła dietę najmłodszych pod lupę. Badanie „Kompleksowa ocena sposobu żywienia dzieci w wieku 13-36 miesięcy w Polsce” pokazało stan odżywiania najmłodszych Polaków, a jego wyniki były impulsem do intensywniejszego zaangażowania w innowacyjność społeczną firmy.

„Na temat realizacji naszej misji rozmawiamy z liderami opinii, ekspertami. W oparciu o te rozmowy budujemy także strategię produktową. W związku z wynikami badania wprowadziliśmy innowacyjny produkt – płatki śniadaniowe BoboVita z obniżoną o 30% zawartością cukru. Jednym z celów jakie sobie postawiliśmy, jest zmniejszenie w populacji liczby najmłodszych dzieci o nieprawidłowej wadze. Dlatego nieustannie edukujemy społeczeństwo w zakresie tego, jak istotne są pierwsze trzy lata rozwoju dziecka dla jego przyszłości” – dodaje Jarosław Lepka, Kierownik ds. Społecznej Odpowiedzialności, NUTRICIA.

Zaangażowanie społeczne jest także kluczowym elementem strategii funkcjonowania Zakładów Produkcyjnych NUTRICIA, mieszczących się w Opolu. Współpraca z władzami lokalnymi, dialog z mieszkańcami oraz troska o środowisko naturalne – to wszystko priorytety działalności firmy, które mają na celu utrzymanie wzajemnie pozytywnych relacji między Opolanami, a zakładami produkcyjnymi.

„W naszej działalności przede wszystkim staramy się słuchać mieszkańców Opola. Dzięki temu możemy mieć pewność, że nasza uwaga jest zwrócona we właściwą stronę. Priorytetem jest troska o ekologię oraz bezpieczeństwo mieszkańców przyległych zakładom terenów, a także naszych pracowników. Planujemy nasze inicjatywy długoterminowo, ponieważ wierzymy, że tylko w ten sposób jesteśmy w stanie doprowadzić do odczuwalnych zmian”– podkreśla Andrzej Drosik, Dyrektor Zakładów Produkcyjnych NUTRICIA w Opolu.

„Dzięki ścisłej współpracy z władzami lokalnymi odpowiadamy kompleksowo na realne zapotrzebowanie w regionie: współtworzymy place zabaw, współorganizujemy festyny oraz wydarzenia promujące zdrowie i rodzinny wypoczynek. Od lat realizujemy program Supporting Life, w ramach którego wspieramy podopiecznych Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim. Co roku tworzymy także kalendarz, w którym każdy miesiąc to inna akcja na rzecz dzieci, za realizację której odpowiedzialny jest konkretny dział w organizacji” – uzupełnia Beata Sawicka, Kierownik ds. Odpowiedzialności Społecznej i Biura Zarządu Zakładów Produkcyjnych NUTRICIA w Opolu.

Tegoroczna, już VI, edycja Rankingu Odpowiedzialnych Firm, badała pięć obszarów CSR: odpowiedzialne przywództwo, dialog z interesariuszami, zaangażowanie społeczne, odpowiedzialne zarządzanie i innowacyjność społeczną. Za audyt badania, tak jak w poprzednich latach, odpowiedzialna była firma consultingowa PwC.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mariola Urbanowska, dyrektor medyczny NUTRICIA Polska odbierajaca dyplom

 

 

 

 

 

 

 

 

Raport społeczny
Nasze wartości i misja
Nasze wartości i misja