W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w naszej Polityce Prywatności. Czy zgadzają się Państwo na używanie plików cookies?

Zgadzam się        Nie zgadzam się

hidden
BoboVita oferuje pierwsze płatki śniadaniowe dla dzieci

Czy wiesz że...

Co roku zajadając nasze dania tysiące polskich maluszków zdrowo rośnie i wyrasta z okresu niemowlęcego.

BoboVita oferuje pierwsze płatki śniadaniowe dla dzieci

BoboVita wprowadza na rynek płatki śniadaniowe idealnie dostosowane do potrzeb najmłodszych dzieci

Warszawa, 19 października 2011 r. – BoboVita poszerza kategorię żywności dla dzieci o nową linię produktów – innowacyjne płatki śniadaniowe dla dzieci po 18 miesiącu życia. To pierwsze i jedyne takie płatki w Polsce, idealnie dostosowane składem, wielkością i teksturą do potrzeb małych dzieci.

BoboVita oferuje pierwsze płatki śniadaniowe dla dzieci

Wielozbożowe płatki śniadaniowe BoboVita oferowane są w 3 wersjach smakowych:

Głównym składnikiem płatków śniadaniowych BoboVita są zboża – pszenica, ryż i kukurydza – będące ważnym, codziennym składnikiem diety małego dziecka. Płatki BoboVita mają niższą o co najmniej 30% zawartość cukru niż inne dostępne na rynku płatki śniadaniowe. Komponując recepturę płatków precyzyjnie dobrano witaminy i składniki mineralne – płatki zostały wzbogacone w witaminę D i wapń potrzebne dla rozwoju kości i zębów. Zawierają też żelazo i witaminę C istotne dla układu odpornościowego.

Receptura płatków śniadaniowych BoboVita została opracowana z uwzględnieniem potrzeb żywieniowych małych dzieci oraz wyników badania „Kompleksowa ocena sposobu żywienia dzieci w wieku 13-36 miesięcy w Polsce”, przeprowadzonego przez ekspertów pracujących pod kierunkiem prof. Haliny Weker we współpracy z Fundacją NUTRICIA. Z badania, przeprowadzonego na losowo dobranej, reprezentatywnej próbie 400 dzieci wynika, że 80% dzieci spożywa za dużo cukru i ma jadłospis zbyt ubogi w witaminę D oraz wapń. Jednocześnie zawartość większości witamin i składników mineralnych w dietach badanych dzieci istotnie przekracza normy żywieniowe.

„Producenci żywności dla dzieci muszą śledzić wyniki badań i bacznie przyglądać się nowym zaleceniom i standardom żywieniowym, by w oparciu o nie modyfikować produkty. To niezwykle istotne, bo sposób żywienia dziecka i jakość produktów, które spożywa, mają wpływ na jego stan odżywienia. Odpowiednio skomponowana, zbilansowana i urozmaicona dieta w pierwszych latach życia nie tylko wpływa na prawidłowy rozwój psychosomatyczny dziecka, ale może być również jednym z ważniejszych czynników obniżenia ryzyka rozwoju chorób dietozależnych w wieku dojrzałym” – powiedziała prof. dr hab. n. med. Halina Weker z Instytutu Matki i Dziecka.

Z badania wynika także, że 54,5% dzieci ma nieprawidłowy stan odżywienia. Ponad 60% dzieci w wieku 13-36 miesięcy korzysta głównie z diety stołu rodzinnego, czyli je posiłki, które nie są dostosowane do ich specyficznych potrzeb żywieniowych.

„Rodzice półtorarocznych maluchów starają się urozmaicić posiłki dziecka. Często podają im produkty, które sami jedzą, a te bywają nieodpowiednie dla najmłodszych dzieci, jak np. zwykłe płatki śniadaniowe zawierające zbyt dużo cukru. Dlatego, aby wesprzeć rodziców w komponowaniu wartościowego i smacznego menu dziecka, BoboVita wprowadziła na rynek płatki śniadaniowe dostosowane do potrzeb małych dzieci – zarówno pod względem wartości odżywczych, jak i wielkości i chrupkości odpowiedniej dla małych ząbków. Dzięki temu płatki śniadaniowe BoboVita są zdrowym i smacznym posiłkiem, który pozwala także na trenowanie umiejętności samodzielnego jedzenia” – powiedziała Iwona Dyderska, kierownik produktu, NUTRICIA Polska.

BoboVita wspiera rodziców w komponowaniu zbilansowanych posiłków dla dziecka i kształtowaniu właściwych nawyków żywieniowych. Równie istotna jak zdrowe menu jest aktywność fizyczna, wspierająca rozwój psychofizyczny dziecka. Dlatego BoboVita we współpracy z fizjoterapeutą – Dariuszem Straszewskim, opracowała specjalny program aktywności fizycznej dla dzieci między 1 a 3 rokiem życia. Zaproponowany przez eksperta zestaw ćwiczeń pozwoli rodzicom zadbać o prawidłowy rozwój mięśni dziecka.

„Aktywność fizyczna i prawidłowa dieta to klucz do zdrowia. Ruch wspomaga wchłanianie cennych składników odżywczych z pożywienia i wpływa tym samym na prawidłowy rozwój mięśni i kości. Dlatego warto zachęcać dzieci do wspólnych zabaw i gier ruchowych, aby w ten sposób stymulować ich prawidłowy rozwój. Czas spędzony razem z dzieckiem na zabawie – czy to w domu, czy na świeżym powietrzu – na pewno przełoży się na poprawę jego ogólnej kondycji i rozwinie zdrowy nawyk aktywności fizycznej” – powiedział Dariusz Straszewski, fizjoterapeuta z Carolina Medical Center.

Zestaw filmów i zdjęć prezentujących ćwiczenia z programu aktywności fizycznej BoboVita znajduje się na stronie www.bobovita.pl.

Płatki śniadaniowe BoboVita są dostępne w sprzedaży w cenie ok. 6,86 zł za opakowanie 200 g. Ich wprowadzenie na rynek wspiera szereg działań promocyjnych – od programu wysyłek bezpośrednich i samplingów, poprzez promocje w miejscach sprzedaży i materiały POS, po kampanię reklamową w internecie, prasie i telewizji. Za przygotowanie reklam w telewizji oraz prasie kobiecej i parentingowej odpowiada EURO RSCG, za działania w internecie – agencje Pride&Glory oraz Heureka. Media tradycyjne zaplanował MediaCom, a kampanię w internecie – ACR. Działania PR realizuje ALERT MEDIA Communications.

W listopadzie swoją premierę będzie miała specjalna aplikacja na iPhone’a firmowana przez BoboVita. Przeznaczona dla dzieci w wieku od 2 do 4 lat gra ma charakter edukacyjny – uczy dzieci rozpoznawania kształtów, wykorzystując między innymi kształty płatków BoboVita – kuleczki, krążki i gwiazdki.
NUTRICIA Polska to lider rynku żywności dla dzieci i niemowląt w Polsce. Firma jest częścią Dywizji Żywności dla Dzieci Grupy Danone. NUTRICIA specjalizuje się w żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz dla osób dorosłych wymagających specjalistycznego żywienia. NUTRICIA Polska dostarcza produkty żywnościowe dla dzieci we wszystkich kategoriach − od podstawowych i specjalistycznych mlek modyfikowanych (marki Bebiko i Bebilon), po pełną gamę odżywek dla niemowląt (marka BoboVita), w której są m.in. kaszki, obiadki, zupki i deserki w słoiczkach, soczki, herbatki ziołowe i owocowe, musy owocowe, ciasteczka Chrupaczki i Jogurciki Malucha.

Małgorzata Kołodrub Biuro prasowe:
Małgorzata Kołodrub
Kierownik ds. Komunikacji
tel.: +48 22 550 00 00
e-mail: prasa@nutricia.com.pl
Raport społeczny
Nasze wartości i misja
Nasze wartości i misja