W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w naszej Polityce Prywatności. Czy zgadzają się Państwo na używanie plików cookies?

Zgadzam się        Nie zgadzam się

hidden
Doba to za mało dla współczesnej mamy

Czy wiesz że...

Wśród polskich maluszków, które zajadają dania dla niemowląt, prawie co drugi zajada nasze odżywki.

Doba to za mało dla współczesnej mamy

78% polskich mam w wolnym czasie sprząta, gotuje i pierze.

Warszawa, 4 lipca 2012 r. – Z badań przeprowadzonych na zlecenie marki Bebilon 2 w ramach akcji „Mama wraca do pracy” jednoznacznie wynika, że choć młode mamy starają się organizować swój czas, doba to dla większości z nich zbyt mało, żeby wywiązać się ze zobowiązań rodzinnych, nie wspominając już o pogodzeniu życia zawodowego i prywatnego. Czy młode mamy mają chwilę dla siebie? Na co przeznaczają swój wolny czas? Czym się kierują, układając swój plan dnia? Na te i inne pytania odpowiedziało prawie 20 000 mam oraz kobiet, które spodziewają się dziecka.

Doba to za mało dla współczesnej mamy

Młode mamy często stają przed koniecznością wypełnienia obowiązków, które mogą się wydawać niemożliwe do pogodzenia. Troska o dzieci, rodzinę, rola gospodyni domowej, a często również kobiety pracującej to tylko przykłady spośród wielu wyzwań, z którymi mierzy się kobieta każdego dnia. Chociaż młode mamy deklarują, że otrzymują wsparcie najbliższych przy opiece nad dzieckiem oraz wykonywaniu obowiązków domowych, nadal są w pełni zaangażowane w te wszystkie czynności – także te spośród nich, które wróciły już do pracy po urodzeniu dziecka (1/3 respondentek). Nic dziwnego, że zdaniem niemal połowy (47%) ankietowanych doba powinna mieć więcej niż 24 godziny.

Spośród prawie 20 000 ankietowanych kobiet, dwie trzecie (66%) zadeklarowały, że organizują swój czas. Z relacji matek wynika, że zaplanowanie dnia pozwala im czuć się bezpieczniej i umożliwia wygospodarowanie większej ilości czasu dla najbliższych. Czym kierują się mamy planując swój harmonogram zajęć? Dla prawie 90% kobiet priorytetem są potrzeby dziecka, 49% kobiet wskazało na obowiązki domowe, a 39% – na czas spędzony z partnerem. Tylko jedna na dziesięć kobiet jako najważniejsze wymienia własne potrzeby**. Decyzje te mają swoje bezpośrednie przełożenie na codzienne życie młodych mam. Ponad połowa ankietowanych kobiet spędza z dzieckiem więcej niż sześć godzin dziennie. Jednocześnie podobny odsetek mam ma dla siebie niecałą godzinę w ciągu doby. Prawie 80% kobiet wykonuje w tym czasie obowiązki domowe, takie, jak sprzątanie, gotowanie oraz pranie. Blisko połowa ankietowanych przeznacza każdą „wolną chwilę”, aby pobyć z rodziną, co trzecia natomiast poświęca ją na sen.

„Pamiętajmy, że planowanie dnia przez kobietę będącą matką to nie tylko planowanie go dla siebie. To przede wszystkim stworzenie harmonogramu zajęć dla dziecka, siebie, partnera i innych domowników, w przedsiębiorstwie zwanym przez demografów ‘gospodarstwem domowym’, które przy małych dzieciach działa nierzadko w atmosferze nieustających sytuacji kryzysowych, z którymi trzeba sobie na bieżąco radzić” – podsumował wyniki badania dr Tomasz Sobierajski, socjolog, Uniwersytet Warszawski.

W marcu zrealizowana została trzecia już odsłona akcji „Mama wraca do pracy”, której celem jest poznanie sytuacji polskich mam. Tym razem pytania ankietowe skoncentrowane były wokół organizacji czasu i codziennych realiów życia matki.

„Temat tegorocznego badania, czyli organizację czasu, zaproponowały nam same mamy. Dzięki zaangażowaniu prawie 20 000 kobiet mogliśmy poznać ich życiową sytuację. Wszyscy wiemy, że wraz z podjęciem decyzji o macierzyństwie obowiązków przybywa w zawrotnym tempie. Chcieliśmy dowiedzieć się, jak mamy sobie z nimi radzą, co jest dla nich najważniejsze w ciągu dnia i jak to się przekłada na ich życie rodzinne. Poznanie potrzeb mam pozwala nam tak rozwijać akcję „Mama wraca do pracy” aby precyzyjnie na nie odpowiadać ” – powiedziała Anna Laskowska, Młodszy Kierownik ds. Nowych Mediów, NUTRICIA Polska.

Akcja „Mama wraca do pracy” realizowana przez markę Bebilon od 2010 roku powstała po to, by pomóc mamom w rozwiązywaniu problemów związanych z rozpoczęciem na nowo aktywności zawodowej. W tym celu stworzona została internetowa platforma wiedzy www.mamawracadopracy.pl z cennymi poradami ekspertów, artykułami i filmami video, w których specjaliści odpowiadają na pytania nurtujące mamy. Swoimi pozytywnymi doświadczeniami i sprawdzonymi poradami dzielą się także mamy wypowiadające się w video sondach. Akcja „Mama wraca do pracy” jest obecna także w portalu społecznościowym Facebook, gdzie już prawie 83 tys. mam bierze udział w dyskusjach, wymienia się poradami i wzajemnie wspiera.

Bebilon to seria mlek modyfikowanych zaspokajających różnorodne potrzeby żywieniowe niemowląt i dzieci. Dzięki starannie opracowanemu składowi, inspirowanemu mlekiem matki, mleka modyfikowane Bebilon są najczęściej polecane przez lekarzy pediatrów*. Więcej informacji o gamie produktów Bebilon znaleźć można na stronie www.bebilon.pl.

NUTRICIA Polska to lider rynku żywności dla dzieci i niemowląt w Polsce. Firma jest częścią Dywizji Żywności dla Dzieci w Danone. NUTRICIA specjalizuje się w żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz dla osób dorosłych wymagających specjalistycznego żywienia. NUTRICIA Polska dostarcza produkty żywnościowe dla dzieci we wszystkich kategoriach − od podstawowych i specjalistycznych mlek modyfikowanych (marki Bebiko i Bebilon), po pełną gamę odżywek dla niemowląt (marka BoboVita), w której są m.in. kaszki, obiadki, zupki i deserki w słoiczkach, soczki, herbatki ziołowe i owocowe, musy owocowe, ciasteczka Chrupaczki i Jogurciki Malucha.

*Na podstawie badania PENTOR, czerwiec 2011, błąd statystyczny 5,7%.

**Ankietowane zostały poproszone o uszeregowanie wskazanych elementów począwszy od tych, które uważają na najważniejsze, aż do tych, które uznały za najmniej ważne. Pod uwagę wzięte zostały elementy oznaczone jako najważniejsze oraz ważne.

Więcej informacji udzielają:

Karolina Brylska
Biuro prasowe akcji „Mama wraca do pracy”
ALERT MEDIA Communications
tel. (22) 546 11 00
tel. kom: 506 052 096
e-mail: mamawracadopracy@alertmedia.pl

Małgorzata Kołodrub Biuro prasowe:
Małgorzata Kołodrub
Dyrektor ds. Komunikacji Polska i Kraje Bałtyckie
tel. kom: +48 604 490 483
e-mail: malgorzata.kolodrub@danone.com

Marta Wojciechowska Marta Wojciechowska
Kierownik ds. Public Relations
Nutricia Polska Sp. z o.o.
tel.: +48 22 55 000 00 | tel. kom: +48 504 996 787
e-mail: prasa@nutricia.com.pl
Raport społeczny
Nasze wartości i misja
Nasze wartości i misja