W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w naszej Polityce Prywatności. Czy zgadzają się Państwo na używanie plików cookies?

Zgadzam się        Nie zgadzam się

hidden
Odpowiedzialnie zaangażowani – Raport Odpowiedzialności Społecznej NUTRICIA

Czy wiesz że...

Co roku w Polsce na świat przychodzi około 360 tysięcy dzieci. I co roku wiele z nich zasmakuje w którymś z naszych produktów.

Odpowiedzialnie zaangażowani – Raport Odpowiedzialności Społecznej NUTRICIA

Pierwszy z cyklu 6 raportów tematycznych NUTRICIA już online!

Warszawa, 25 czerwca 2014 r. – NUTRICIA, lider na polskim rynku żywności dla niemowląt i dzieci oraz osób wymagających specjalistycznego żywienia, wydała pierwszy numer Raportu Odpowiedzialności Społecznej pod hasłem „Odpowiedzialnie Zaangażowani – Wpływ na otoczenie”. To innowacyjna na polskim rynku forma publikacji raportu w cyklu, która stanowi odpowiedź na oczekiwania interesariuszy firmy. Dokument obejmuje informacje dotyczące działalności firmy w latach 2011-2013 i zawiera dane opracowane według wskaźników raportowania zrównoważonego rozwoju GRI.

Przygotowania do wydania raportu NUTRICIA rozpoczęła w październiku 2013 roku wykorzystując narzędzia dialogu ze swoimi interesariuszami, które wypracowała przez lata działalności. W grupie respondentów znaleźli się konsumenci, klienci, lekarze i naukowcy, przedstawiciele społeczności lokalnych, organizacji pozarządowych oraz dostawców. Przy zastosowaniu m.in. ankiet, wywiadów etnograficznych, spotkań indywidualnych oraz Serwisu Konsumenckiego firma zebrała ponad 160 opinii, które wpłynęły na obecną formę raportu.

„Dzięki zaplanowanemu dialogowi udało nam się określić szczegółowy zakres tematyczny raportu oraz poznać preferencje interesariuszy na temat formy publikacji. Respondenci deklarowali, że zależy im przede wszystkim na otrzymywaniu krótkich informacji podanych w przystępnej formie. Tak narodził się pomysł cyklu 6 miniraportów, które finalnie stworzą dokument prezentujący kompleksowy obraz naszej działalności” – mówi Jarosław Lepka, kierownik ds. odpowiedzialności społecznej w NUTRICIA.

Pierwszy numer raportu prezentuje skalę wpływu NUTRICIA na poszczególne grupy interesariuszy (najmłodszych konsumentów, pacjentów wymagających specjalnego żywienia oraz społeczności lokalne). Infografiki oraz artykuły uwzględnione w publikacji w przystępny sposób prezentują dane dotyczące organizacji oraz obrazują skalę jej działań w ramach odpowiedzialności społecznej, która zajmuje ważne miejsce w strategii biznesowej NUTRICIA.

Pełny zakres tematyczny Raportu Odpowiedzialności Społecznej będzie obejmował następujące obszary:

  • Misja firmy, odpowiedzialne zarządzenie, efekty dialogu z interesariuszami.
  • Zaangażowanie na rzecz prawidłowego żywienia oraz lepszej jakości życia.
  • Produkt – bezpieczeństwo, jakość na każdym etapie jego tworzenia, odpowiedzialny marketing.
  • Dbałość o pracowników, etyka.
  • Dbałość o środowisko.
  • Zaangażowanie społeczne.

NUTRICIA prowadzi aktywne działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Od kilku lat jest doceniana w ogólnopolskich i lokalnych rankingach oraz konkursach CSR. Co roku zajmuje miejsce w pierwszej dziesiątce Rankingu Odpowiedzialnych Firm Dziennika Gazety Prawnej, w edycji z 2012 roku firma zajęła zaszczytne, pierwsze miejsce. NUTRICIA otrzymała także tytuł Dobroczyńcy Roku 2011 oraz Najlepszego Pracodawcy 2013. Zakłady Produkcyjne NUTRICIA angażują się w działalność na rzecz społeczności lokalnej w Opolu i Krotoszynie. Publikacja Raportu Odpowiedzialności Społecznej stanowi zarówno podsumowanie dotychczasowych aktywności w obszarze CSR, jak i kolejny krok w rozwoju strategii odpowiedzialności firmy.

NUTRICIA Polska to lider rynku żywności dla dzieci i niemowląt oraz żywienia medycznego w Polsce. Dywizja Żywności dla Dzieci NUTRICIA dostarcza produkty dla najmłodszych konsumentów – od podstawowych i specjalistycznych mlek modyfikowanych (marki Bebiko i Bebilon), po produkty uzupełniające dietę niemowląt i małych dzieci (marka BoboVita). Dywizja Żywności Medycznej NUTRICIA posiada szeroki portfel produktów dla pacjentów ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi, które podnoszą skuteczność leczenia. W ramach działalności NZOZ Nutrimed, NUTRICIA jest także ekspertem w dziedzinie żywienia dojelitowego w warunkach domowych.

Więcej informacji udzielają:

Katarzyna Żuk
Biuro Prasowe NUTRICIA Polska
ALERT MEDIA Communications
tel. (22) 546 11 00
tel. kom: 502 278 035
e-mail: nutricia@alertmedia.pl

Jarosław Lepka
Kierownik ds. odpowiedzialności społecznej
NUTRICIA Polska
tel. (22) 550 00 44
tel. kom: 607 699 788
e-mail: jaroslaw.lepka@danone.com 

Raport społeczny
Nasze wartości i misja
Nasze wartości i misja