W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania w naszej Polityce Prywatności. Czy zgadzają się Państwo na używanie plików cookies?

Zgadzam się        Nie zgadzam się

hidden
Więcej niż encyklopedia

Czy wiesz że...

Dzieci nabywają umiejętność przeżuwania pokarmu w wieku około 7 miesięcy.

Więcej niż encyklopedia

Pierwsza internetowa encyklopedia dla mam i tworzona przez mamy – już działa!

Warszawa, 17 listopada 2009 r. – - Mamy, zwłaszcza te, które urodziły pierwsze dziecko, często czują się zagubione w gąszczu, czasami nawet sprzecznych, rad otrzymywanych od lekarza, mamy czy przyjaciółki oraz czerpanych z innych źródeł. NUTRICIA wychodzi im naprzeciw, uruchamiając przyjazny serwis internetowy, oparty o wiedzę mam i ekspertów, aktywnie rozbudowywany przez mamy – www.mamopedia.pl.

Więcej niż encyklopedia
Mamopedia.pl to największy uporządkowany zbiór wiedzy o dzieciach, stworzony przez mamy i dla mam. Serwis zbiera i porządkuje wiedzę innych mam tak, by każda z nich mogła w prosty sposób czerpać z doświadczeń innych matek oraz dzielić się swoimi.
 
Pomysł Mamopedii narodził się na fali popularności Wikipedii – najpopularniejszej na świecie e-encyklopedii, gdzie każdy może być ekspertem w danej dziedzinie i dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z użytkownikami na całym świecie. Celem Mamopedii jest jednak nie tylko informowanie i udostępnianie informacji, lecz także powstanie darzącej się zaufaniem społeczności mam zaangażowanych w jej tworzenie i rozwój.
 
Mamopedia skierowana jest do matek dzieci w wieku 0 do 3 lat, których celem jest świadome macierzyństwo, wobec czego chłoną wiedzę na temat wychowania dzieci. Codziennie poszukują one w Internecie wiarygodnych porad na temat rozwoju dziecka, diety, zabawy i nauki czy porozumiewania się z maluchem, a mając zaufanie do innych doświadczonych mam, korzystają z ich rad. Mamy regularnie się ze sobą kontaktują, wskutek czego naturalnie stają się częścią społeczności, co doskonale wpisuje się w potrzeby zwłaszcza mam opiekujących się dziećmi i spędzających z nimi czas w domu.
 
„Wiemy jak ważne dla mamy jest dobro jej dziecka. Zapraszamy zatem każdą mamę do korzystania i rozwijania Mamopedii, aby stale mogła służyć radą i pomocą wszystkim mamom w chwili niepewności oraz dzieliła się wiedzą, smutkami i radościami związanymi z najpiękniejszym doświadczeniem, jakim jest macierzyństwo” – powiedziała Małgorzata Kołodrub, kierownik ds. komunikacji NUTRICIA Polska.
 
Mamopedia ma już dzisiaj ponad 750 artykułów, z których mamy mogą korzystać, lecz także samodzielnie dodawać treści i je edytować. Tematy są podzielone na 6 działów wg wieku dziecka (0-3 miesiące, 4-6 miesięcy itd.), a w każdym dziale mama ma do dyspozycji cztery zakładki: jedzenie, zdrowie, wychowanie, zabawy. Istnieje także siódmy dział dotyczący ważnego etapu życia mamy, jakim jest ciąża (zakładki: przed ciążą, ciąża, poród, połóg). Artykuły są ze sobą połączone, można także zamieszczać linki do tekstów źródłowych, z których korzysta autorka lub autor.
 
Mamopedia oferuje użytkownikom doświadczenie najbardziej zaangażowanych autorów – matek, tworzących wiarygodne treści (społecznościowy model redakcji). Dzięki wykorzystaniu modelu UGC (user-generated content) i otwartej edycji autorzy są stale dostępni i bardziej wiarygodni. Połączenie wiedzy i doświadczenia pojedynczych mam w jednym miejscu tworzy swoiste, stale wzbogacane i pogłębiane kompendium o wysokiej użyteczności i prostej nawigacji (formuła „pytań i odpowiedzi”).
 
Mamopedia, jako jedna z pierwszych stron w polskim Internecie, jest zintegrowana z serwisem społecznościowym Facebook. Używając posiadanego loginu, mama może w ciągu kilku sekund zarejestrować się w serwisie i wszystkie jej dane zostaną automatycznie rozpoznane przez Mamopedię, a jej profil uzupełniony o wszystkie potrzebne dane i zdjęcie. W najbliższym czasie planowane jest poszerzenie integracji strony z Facebookiem o nowe funkcjonalności. To nie koniec współczesnych udogodnień: do artykułów oprócz tekstu można dodawać także zdjęcia lub filmy wideo. Każda mama może w prosty sposób wkleić do artykułu link do filmu z serwisu YouTube i wtedy automatycznie jest on dodawany. Podobnie jest ze zdjęciami.
 
Ponieważ mamy potrzebują wsparcia instytucjonalnych ekspertów, Mamopedia współpracuje z praktykami, z którymi mama może skonsultować swoje wątpliwości - lekarzem pediatrą, położną oraz dietetykiem. Dodatkowo, redakcja Mamopedii z pomocą marki BoboVita przygotowała specjalne materiały edukacyjne w postaci nakręconych dla potrzeb Internetu filmów wideo, odpowiadających na najbardziej popularne problemy mam. Można je znaleźć na specjalnie stworzonym profilu Mamopedii na YouTube: http://www.youtube.com/user/MamopediaPL. Każdy z filmów stworzony jest z myślą o tym, aby dostarczać mamom najbardziej potrzebnych informacji. Oprócz materiałów wideo, w artykułach znajdują się również specjalne infografiki w postaci wykresów lub tabelek pomagających mamom łatwo zrozumieć zagadnienie.
 
Mamopedia w założeniu ma w jednym miejscu skupiać kompleksową wiedzę o dzieciach. Mając do dyspozycji szereg informacji na każdy temat związany z macierzyństwem, mamy mogą być spokojne o zdrowy i bezpieczny rozwój swojego dziecka, bo zawsze kiedy zdarzy im się mieć wątpliwości, mogą znaleźć na nie odpowiedź w Mamopedii. Każda mama może także być dumna, dzieląc się swoim doświadczeniem i pomagając w ten sposób innym mamom.
 
Za pośrednictwem swoich trzech Marek (BoboVita, Bebiko i Bebilon) NUTRICIA jest partnerem serwisu Mamopedia i pomaga w dostarczaniu wartościowych materiałów, a także zapewnia opiekę ekspertów i redakcji nad serwisem. Projekt jest autorskim pomysłem firmy, stworzonym razem z agencją Heureka oraz Pride & Glory. W listopadzie rozpoczęła się promocja strony w Internecie – poprzez kampanię displayową i e-mailingi. Strona będzie także reklamowana na stronach poszczególnych marek z portfolio firmy. Działania public relations wspiera ALERT MEDIA Communications.
 
NUTRICIA Polska to lider rynku żywności dla dzieci i niemowląt w Polsce. Firma jest częścią Dywizji Żywności dla Dzieci Grupy Danone. NUTRICIA specjalizuje się w żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz dla osób dorosłych wymagających specjalistycznego żywienia. NUTRICIA Polska dostarcza produkty żywnościowe dla dzieci we wszystkich kategoriach − od podstawowych i specjalistycznych mlek modyfikowanych (marki Bebiko i Bebilon) po pełną gamę odżywek dla niemowląt (marka BoboVita), w której są m.in. kaszki, obiadki, zupki i deserki w słoiczkach, soczki, herbatki ziołowe i owocowe, musy owocowe BoboVita Frutapura i ciasteczka Chrupaczki.
 
Więcej informacji udzielają:
 
Aleksandra Pac 
Biuro Prasowe NUTRICIA Polska
ALERT MEDIA
tel. (22) 546 11 11,
tel. kom: 0-601 501 914
 
Małgorzata Kołodrub
Kierownik ds. Komunikacji
NUTRICIA Polska Sp. z o. o.
tel. (22) 55 00 000
tel. kom: 0-604 490 483
Raport społeczny
Nasze wartości i misja
Nasze wartości i misja